Noctem Grupa LARPowa z Poznania
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Cyber-waste -> Mechanika
Autor Wiadomość
Tower 
Cz?onek Noctem
Fourth Tradition


Posty: 1764
Skąd: Fight Club
Wysłany: 2008-09-17, 23:19   Cyber-waste -> Mechanika

Mechanika jeszcze raz :)

Na pocz?tek kilka s?ów o za?o?eniach. Mechanika zosta?a stworzona do rozwi?zywania nieporozumie? s?ownych przy u?yciu broni palnej. Zak?ada wysok? ?miertelno?? (ale nie osi?ga to jeszcze poziom realizmu). Podstawowym has?em mia?a by? prostota, a czy to uda?o mi si? osi?gn?? ocenicie sami.

Testy:

Ka?dy z graczy posiada 6 kart (o warto?ciach 2,3,4,5,6,7), z których wybiera 4 które b?dzie u?ywa? do testu (dalsze wyja?nienia w Inicjatywie). W przypadku testu gracze wyci?gaj? losowo jedn? ze swoich kart i kto ma wi?ksza warto?? wygrywa/odnosi sukces . W przypadku remisu wygrywa atakuj?cy.

Inicjatywa:
Kolejno?? dzia?a? wyznacza liczbowa warto?? inicjatywy. Osoby deklaruj? swoje akcje od tych z najni?sz? do najwy?szej, po czym akcje s? wykonywane od najwy?szej do najni?szej. Warto?? inicjatywy jest równa warto?ci ni?szej z nie wybranych kart. Mo?na zaniecha? zadeklarowan? akcj? ale nie mo?na jej zmieni? na inn?. Inicjator akcji ma obowi?zek prowadzi? kolejk? inicjatywy je?li w pomieszczeniu nie ma wolnego mg.

Przyk?ad.
Pan X- wybra? do testowania kart 2,3,4,5 wi?c jego inicjatywa wyniesie 6, poniewa? z pozosta?ych kart (6,7) jest ni?sza.

Pan Y- wybra? do testowania karty 2,3,6,7 wi?c jego inicjatywa wyniesie 4 (zosta?y 4,5)


Inicjatywa mo?e zosta? zmieniona przez graczy, w chwili wzgl?dnego spokoju (czyli kiedy np. kiedy kto? im nie przystawia broni do g?owy)

Zaskoczenie
Osoba inicjuj?ca akcj?, otrzymuje bonus +1 do inicjatywy je?eli wykonuje atak przeciwko osobie która by?a do niej odwrócona plecami.

?ycie i Obra?enia:
Ka?dy z graczy ma 3 punkty/poziomy/progi ?ycia (cokolwiek). Oznaczane przez czerwone tokeny albo cokolwiek innego.
1. Ranny - bez ?adnych konsekwencji
2. Ci??ko ranny - -2 do warto?ci testów
3. Krytycznie ranny - posta? traci przytomno??/zwija si? z bólu i a? do udzielenia pomocy medycznej nie mo?e dzia?a?

Bro? (narazie tylko palna) zadaje od 1 do 2 obra?e? (czyli daje tyle tokenów, b?d? zabiera tyle poziomów zdrowia jak kto woli). 1 obra?enia przy strzale z odleg?o?ci dalej ni? 3 m. 2 obra?enia z odleg?o?ci bli?szej ni? 3m.

Leczenie
Posta? z 2 tokenami obra?e? (ci??ko ranny) która "przeczeka" tur? za jak?? solidn? zas?on?, nie b?d?c ostrzeliwana ani nie wystawiona na potencjalny ogie?, mo?e odrzuci? sobie 1 token i wróci? na poziom ranny (wi?c nie mo?na si? w taki sposób wyleczy? si? ca?kowicie)

Alkohol pozwala uleczy? jeden poziom obra?e?, ale daje -1 do inicjatywy do ko?ca larpa (drugi strza?, ju? ??cznie -3)

?rodki przeciwbólowe równie? lecz? jeden poziom zdrowia, przy czym zmniejszaj? warto?? karty w testach o 2

Inne/Specjalne:
Nie mo?na wyci?gn?? broni bez wypowiedzenia s?ów "akcja", wtedy rozpoczyna si? normalna kolejka inicjatywy i deklaracja co robi? postacie (cho? mo?e osoba która si?gn??a po bro? nie mia?a zamiaru do nikogo strzela? :) )

Gracz mo?e w kogo? wycelowa? trzymaj? kogo? po prostu na muszce (gracz ma jakie? 3 sec na powiedzenie tego co chce zanim kolejka pójdzie dalej). W wypadku kiedy jego oponenci nie b?d? my?leli o wstrzymaniu ognia mo?e wystrzeli? osob? w któr? celuje albo inn? w o jedno miejsce ni?ej w kolejce inicjatywy. Je?eli b?dzie si? tak bliskiej odleg?o?ci, ?e jest si? w stanie przystawi? komu? pistolet do g?owy (albo do 15cm.) trafia si? automatycznie <Jest to tylko w wypadku trzymania kogo? na muszce>

Przyk?ad:
Pan X i Pan Y wdali si? w burzliw? dysput? o interpretacje jednego z dzie? literatury anglosaskiej. Pan X mówi s?owo AKCJA i rozpoczyna si? kolejka inicjatywy. Pan X ma inicjatywy 5, Pan Y 4, a towarzyszka Pana Y, Pani Z 3.

Inicjatywa
3. Pani Z jest spetryfikowana strachem i nie robi nic
4. Pan Y chce strzeli? z gustownego rewolweru w twarz Panu X
5. Pan X przystawia pistolet do g?owy Pani Z i próbuje szybko przekona? do swojego zdania Pana Y

Przebieg wersja 1
5. Pan X trzyma pistolet przy g?owie
4. Pan Y stwierdza, ?e argument jednak do niego przemówi? i zaniechuje swojej akcji
3. Pani Z nadal ?yje

Przebieg wersja 2
5. Pan X trzyma pistolet przy g?owie
4. Pan Y wykonuje swój strza? do Pana X (test), jednocze?nie Pan X (oczywi?cie o ile nie by? to blef) trafia Pani? Z bez testu
3. Pani Z prawdopodobnie ju? nie po uczestniczy w dalszej dyskusji.


W czasie walki je?eli ma zamiar si? strzela? mo?na zrobi? tylko jeden krok (w granicach rozs?dku aby to nie by? wykrok po 2m.). Kiedy si? nie walczy obowi?zuje normalnie zasada 3 kroków (i tu ju? z mniejszym rozs?dkiem)

Chyba narazie tyle. Czekam na jakie? wst?pne uwagi. Na pytanie czemu kto? po strzale z bliska jeszcze ?yje ? Bo uwa?am, ?e nie powinno by? czystych autokill'ów.
Pozdrawiam
Tower
_________________
Confidence is all.
Ostatnio zmieniony przez Tower 2008-10-03, 12:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by Michaczos & UnholyTeam
LARP Poznań fantastyka RPG sesje gry fabularne klub Druga Era Noctem