Noctem Grupa LARPowa z Poznania
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Gry RPG
Autor Wiadomość
Alkhaar 


Posty: 80
Skąd: P?
Wysłany: 2008-11-23, 23:04   

ah tam tlum ;] jak chcesz to grasz sam. Sa questy, potworki sie respawnuja itp. mozesz siedziec sobie o 3 w nocy i grac ;] a z ludzmi mozna sie zaznajomic i naprawde duzo wysilku nie trzeba zeby sobie porobic kumpli na calym swiecie.

a zeby usiasc z kumplem i pograc to sie robi tak: 100 metrow kabla, switch, 10 ludzi i lan party ;] juz pare takich robilem i naprawde jest spoko :P
_________________
Lord Frost
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2008-11-23, 23:21   

Co do rpg-ow ma?ci wszelakiej, to wiele z nich przerabia?em, ale ?aden nie mia? tak ?wietnego i unikatowego klimatu jak stary, dobry Planscape: Torment. Tej fabule, ale przede wszystkim koncepcji i kreacji ?wiata naprawd? ci??ko dorówna? i pomimo up?ywu lat wg mnie nadal mo?e by? brany za wzór, jak powinny wygl?da? rpg-i.
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Alkhaar 


Posty: 80
Skąd: P?
Wysłany: 2008-11-23, 23:31   

ah tam gadasz ;) coprawda gralem tylko troche w Tormenta ale zeby mial jakos lepszy klimat od Baldur's Gate to nie uwazam ;] znaczy sie dla mnie klimat to jest wiadomo watek + muzyka a Michaela Hoenig'a w tej kwestii naprawde trudno pobic. Nie mowie ze jest on jakims znanym czlowiekiem od robienie soundtrackow do gier, a przynamniej nie widzialem wiecej jego tworczosci ale ten soundtrack jaki zrobil poprostu zamiata wszystko po dywan. Jak dla mnie najlepszy soundtrack z rpgow.
_________________
Lord Frost
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2008-11-23, 23:42   

Muza w Baldurze by?a spoko, to fakt, ale dla mnie liczy si? przede wszystkim sposób przedstawienia ?wiata i fabu?a. Nie mówi?, ?e Baldur mia? z??, ale ta z Tormenta bije j? na g?ow?. Atutem Baldura, zw?aszcza drugiej cz??ci by?a jej wielko??, co dawa?o ogromne pole mo?liwo?ci. By?o te? sporo sub-questów oraz (czasem) ró?ne sposoby na ich rozwi?zanie. Ale co by tu du?o nie mówi? to Baldur jednak heroic do bólu jest. (Hura, jestem dzieckiem martwego boga. Jest ogólnie zaje*i?cie. Mam plan (wykonam go sam lub z pomoc? kilku przyjació?): uratuj? ?wiat). A Torment, pomimo i? na tym samym systemie oparty to jaki? taki jednak bardziej szaro-bury i smutny by? ;-) . No i ile jest rpg, których osi? fabularn? jest poszukiwanie przez g?ównego bohatera nie tego wszystkiego co si? wpisuje w formu?k?: "?yli d?ugo i szcz??liwie", a w?asnej ?mierci? ;-)
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
Ostatnio zmieniony przez Kaym 2008-11-23, 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Alkhaar 


Posty: 80
Skąd: P?
Wysłany: 2008-11-24, 00:06   

No baldur heroic jest ale nie trzeba rzucac kostkami bo komputer robi to za Ciebie tak wiec gra jest o wiele przyjemniejsza. Pozatym w grach typu heroic wazna czesc odgrywa wskrzeszanie a w Tormencie tez mogles sie respawnowac ;P
_________________
Lord Frost
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2008-11-24, 00:37   

Taaaa, ale w Baldurze wskrzeszenie oznacza?o rzucenie czaru lub zap?acenie za jego rzucenie, a je?li gin?? g?ówny bohater, to niestety trza by?o wczyta? gr? :-P . W Tormencie natomiast ?mier? Bezimiennego jest integraln? cz??ci? gry, a nie tylko wypadkiem w trakcie walki czy inn? niedogodno?ci?. By?y takie miejsca, ?e trzeba by?o zgin?? by "ruszy?" fabu?? dalej ;-) .
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Alkhaar 


Posty: 80
Skąd: P?
Wysłany: 2008-11-24, 00:48   

I to nie jest heroic? giniesz aby grac dalej! :D
_________________
Lord Frost
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2008-11-24, 01:40   

Nie w tym wypadku to nie jest heroic, tam ?mier? ma zupe?nie inny wymiar. Cz?sto jest ?rodkiem do celu lub celem samym w sobie, nie jest przeszkod? czy problemem. Poza tym w Tormencie nie ma elementów typowych heroica. Nie ratujesz ?wiata, nie masz nawet takich aspiracji. Cel gry to czysta prywata. Chcesz pozna? swoj? przesz?o?? ze wszystkimi jej aspektami i poprzednimi wcieleniami. Pró?no tam te? szuka? jakichkolwiek przejawów "syndromu paladyna" (podejm? si? tej misji, gdy? jej cel jest zaprawd? wielce szlachetny etc.). No i dru?yna, z któr? podró?ujesz jest bardziej zbieranin? ludzi, nie-ludzi i innych istot przypadkowo posk?adanych do kupy. W innych rpg-ach BN-i s? albo stereotypowi, albo wyidealizowani, a najgorsi i najnudniejsi s? tacy, którzy wpisuj? si? w obie te grupy jednocze?nie.
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Lathea 
Cz?onek Noctem
Admin


Posty: 3971
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2008-11-24, 08:16   

musze przyznac ze ciezko mi stan?? po której? ze stron tej k?ótni. G?ównie ze wzgl?du na to, i? do tej pory nie zastanawia?am si? nad tym, która z moich dwóch ulubionych gier jest lepsza;). ... no moze dorzuci?abym jeszcze arcanum.

Planescape jest przede wszystkim duzo zabawniejszy, teksty poszczegonych postaci sa swietne, klotnie i historie druzyny sa czescia opowiesci, gdzie w baldurze byly dodatkowymi questami w wiekszosci nie polaczonymi z glownym watkiem.
Jednak to przy baldurze siedzac w sluchawkach podskakiwalam za kazdym razem jak ktos wchodzil do pokoju:).
_________________
- Masz ochot? na herbat??
- Nie, pragn? pie?ni, muzyki. Pragn? mi?o?ci i piekna.
- Naprawd? nie chcesz herbaty?
Woody Allen
 
 
 
Paszko 
Cz?onek Noctem
J.H.Czarny

Posty: 463
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2008-11-24, 08:26   

A ja ceni? wszystkie gry z owej "serii".
Baldursy za to, ?e s? esensj? stereotypowego fantasy cRPG.
Icewind Dale za to, ?e mo?na w nie pogra? jak w strategi? ;)
A Planescape'a za klimat i oryginalne podej?cie.
W Neverwintera niestety nie gra?em, achyba ju? nie nadrobi?, bo nie ma kiedy...

W ka?dym razie, dla mnie totaln? klasyk? s? i zawsze b?d?: Fallouty 1 i 2 oraz ca?a Baldurowa seria.

Swoj? drog?, sp?dzi?em kiedy? ponad rok na WoWie oraz trzy lata na Lineage II - i powiem szczerze, ?e przygl?da?em si? na PGA grze Warhammer Online i wypada ona bardzo s?abo - totalnie nic nowego, kolejny klon WoWa, grafika jak sprzed 4 lat, nie ma nic, co mog?oby przyci?gn?? graczy. Nawet ?wiat, mimo, ?e znany z bitewniaka i RPGa, to jaki? przekolorowany, zero mhroku i dekadencji widocznych w papierowym Warhammerze...
_________________
Pyrkon 2010 - Pozna?ski Konwent Fantastyki
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2008-11-24, 09:42   

Lathea napisał/a:
musze przyznac ze ciezko mi stan?? po której? ze stron tej k?ótni.
Nie k?ótni, tylko przyjacielskiej wymianie opinii ;-) . A to, ?e nie dojdziemy pewnie do porozumienia, to ju? inna sprawa (ale to u nas normalne :-P ). G?ownie dlatego, ?e ka?dy z nas wypowiada si? w tej sferze problemu, w której ma racje, hehe. Baldur jest heroic i to jego atut. Torment nie jest i to jego atut.

Paszko napisał/a:
przygl?da?em si? na PGA grze Warhammer Online i wypada ona bardzo s?abo - totalnie nic nowego, kolejny klon WoWa, grafika jak sprzed 4 lat, nie ma nic, co mog?oby przyci?gn?? graczy. Nawet ?wiat, mimo, ?e znany z bitewniaka i RPGa, to jaki? przekolorowany, zero mhroku i dekadencji widocznych w papierowym Warhammerze...
. Paszko masz sporo racji. WAR jest bardzo, ale to bardzo podobny do WoW-a, ale grafik? ma mniej kreskówkow?. Najwi?kszym atutem WAR-a jest nowe podej?cie do kwestii PvP i tu dla mnie bije inne MMO na g?ow? i zostawia je w daleko w tyle. Fajne jest te? odczucie ka?dego gracza, ?e stanowi cz??? wi?kszego konfliktu i wszystko co robi ma wp?yw (mniejszy b?d? wi?kszy) na obraz wojny.
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Lathea 
Cz?onek Noctem
Admin


Posty: 3971
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2008-11-24, 09:45   

Jakie jest to nowe rozwi?zanie?
_________________
- Masz ochot? na herbat??
- Nie, pragn? pie?ni, muzyki. Pragn? mi?o?ci i piekna.
- Naprawd? nie chcesz herbaty?
Woody Allen
 
 
 
Paszko 
Cz?onek Noctem
J.H.Czarny

Posty: 463
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2008-11-24, 09:53   

Yep, do pvp w Wh:O nie doszed?em, wi?c ch?tnie si? dowiem, co nowego w tej kwestii wymy?lili.
_________________
Pyrkon 2010 - Pozna?ski Konwent Fantastyki
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2008-11-24, 10:14   

Wi?c oprócz zdobywania twierdz znajduj?cych si? w rejonach granicznych mi?dzy dwiema frakcjami na ka?dym obszarze, stworzono jeszcze specjalne battleground'y, do którego ka?dy mo?e si? zapisa? i gdy ju? uzbiera si? odpowiednia ilo?? ludzi po ka?dej ze stron rozpoczyna si? regularna bitwa, w której zwyci?stwo u?atwia wykonanie przewidzianego w niej zadania. Zwyci?stwo na takiej arenie przez przedstawicieli danej frakcji owocuje przej?ciem kontroli nad danym rejonem, co poci?ga za sob? szereg bonusów.
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Paszko 
Cz?onek Noctem
J.H.Czarny

Posty: 463
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2008-11-24, 10:16   

Co? jak zdobywanie zamków w Lineage II? :)
_________________
Pyrkon 2010 - Pozna?ski Konwent Fantastyki
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by Michaczos & UnholyTeam
LARP Poznań fantastyka RPG sesje gry fabularne klub Druga Era Noctem