Noctem Grupa LARPowa z Poznania
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Wampir - akt po?ywiania si?, a bycie superbohaterem
Autor Wiadomość
draxmusthurt


Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp / Pozna?
Wysłany: 2013-04-14, 20:13   Wampir - akt po?ywiania si?, a bycie superbohaterem

No w?a?nie... Mam z tym problem.
?ywienie u naszych kochanych Kindredów. Jak do tego podej?? od strony MG? Wampira prowadzi? zacz??em niedawno i momentalnie zakocha?em si? w tym settingu.

U mnie cz?sto dzieje si? tak, ?e gracze po prostu ?ywi? si? "poza kulisami", kiedy jest odpowiednia chwila, a to na pewno nie jest dobry sposób. Je?li nie jest to "za kulisami", to jest to takie... suche. Rutynowe.
Po prostu ile razy mo?na prowadzi? podobny rytua? picia krwi? Szczególnie, je?li gracze maj? ju? swój puchar albo teren ?owiecki. Nie mówi? tutaj o sytuacjach wyj?tkowych - ?ywieniu na czyim? terenie itd. Chodzi o "zwyk?y", conocny ?er. Pierwsze kilka razy jest fajnie, mo?na opisa? uczucia ofiary i samego wampira. To, jak wampir inaczej patrzy na swój puchar, jak zmienia si? traktowanie. Niestety, wydaje mi si?, ?e to dzia?a tylko pierwsze kilka razy. W samym podr?czniku zaznaczone jest, ?e tak mo?e si? sta?, a wtedy gra przeradza si? po prostu w opowie?? o superbohaterach.

Nie podoba mi si? to, bardzo mi si? to nie podoba, nie znajduje jednak pomys?u na wybrni?cie z tego. W ko?cu przecie? o to chodzi w Wampirze. O Bestie. Pomijaj?c inne sytuacje, Jyhad czy Dance Macabre, to w?a?nie akt picia krwi, ?erowania na niewinnych stanowi przecie? istot? tragicznej egzystencji Kindredów.
Z drugiej strony mo?liwo?? nieu?miercania i prawie nie krzywdzenia swoich ofiar, po??czona z polizaniem rany pod?wiadomie zwalnia graczy z odpowiedzialno??i i ?wiadomo?ci tego, co robi?.

Jak wy do tego podchodzicie? Macie jakie? sztuczki, sposoby na to, ?eby gracze poczuli sam akt picia krwi?
_________________
The future is already here — it's just not very evenly distributed.
 
 
Gorbacz 
Cz?onek Noctem
Ten Dobry Doppelganger


Posty: 1442
Skąd: Festung Posen
Wysłany: 2013-04-15, 08:20   

Oj tam zaraz niewinnych.

?erowanie jest istot? tragicznej egzystencji i podstaw? do efektownego hamletyzowania na sesjach w dwóch przypadkach:

a) nowych wampirków (ale b?d?my szczerzy - za trzecim razem rozpalanie czarnych ?wiec i puszczanie Annie Lennox kiedy wra?liwy Torreador idzie na pierwsze siorbanie robi si? sztampowe)
b) tych kilku zdegenerowanych psychopatów, którzy maj?c Humanity 8+ jakim? cudem jeszcze nie wyszli na s?oneczko no i faktycznie, jak maj? kogo? pi?, to jest otwieraj? Kanta i Heideggera, bo jest zagwozdka.

W pozosta?ych przypadkach wbija si? wi?ksza b?d? mniejsza znieczulica i ?ywienie staje si? kwesti? techniczn?. I w?a?nie, moim nieskromnym zdaniem, zredukowanie ?ywienia na ludziach do trywializmu jest tym, co jest jednym z elementów potworno?ci Wampira. Bestia nie przejmuje si? owieczkami, ona je po prostu po?era.

Poza tym, istot tragizmu Kindredów jest du?o - nie?miertelno??, alienacja, znieczulica, gdzie jest Bóg w tym wszystkim, ró?ne ma?o przyjemne hobby uprawiane dla zabicia czasu, 34 osoby martwe bo stracili?my nad sob? kontrol? w miejscu publicznym, pojed?my do lasu popatrzy? na samotne jelenie na rykowisku spójrz pi?kna tam za drzewem patrzy na nas jele? nie luby to nie jele? to wataha Garou.

Je?eli gracz chce, to mo?na z problematyki po?ywiania si? zrobi? centralny motyw zmaga? postaci ze swoim wampiryzmem, ale bior?c pod uwag? jak wygl?da przekrój moralno?ci wampirzego spo?ecze?stwa, to b?dzie to przypadek do?? rzadki i powinien mie? dobre uzasadnienie (wysokie Humanity, mocny kr?gos?up moralny, wy?szy motyw typu "rozwal? Kamarill? i Sabbat a potem si? spal? jak flota Stannisa, cel u?wi?ca ?rodki" itp. itd.
_________________
"The worthy GM never purposely kills players' PCs. He presents opportunities for the rash and unthinking players to do that all on their own." - E. Gary Gygax (1938-2008)
Ostatnio zmieniony przez Gorbacz 2013-04-15, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
draxmusthurt


Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp / Pozna?
Wysłany: 2013-04-15, 10:45   

Fajne podej?cie, mo?e w takim razie ca?kowicie to w?a?nie odwróce. Niech ta rutyna, krzywdzenie ?miertelników b?dzie tak powszechne, ?e to tu tkwi? b?dzie tragizm.

Oczywiscie jest du?o innych istotnych elementów tragizmu Kindredów, nawet wazniejszych. Ale to w?a?nie z po?ywianiem si? mia?em problem, je?li chodzi o podej?cie.
Bardzo spodoba? mi si? motyw, który zaproponowa?e?. Na pewno przetestuje - dzi?ki.
_________________
The future is already here — it's just not very evenly distributed.
 
 
Ravager 
Cz?onek Noctem
Bezfejsbukowiec


Posty: 779
Skąd: Krotoszyn/Pozna?
Wysłany: 2013-04-15, 17:02   

W skrócie jedz, póki mo?esz.

A jak Kindred b?dzie za dobry, to Ciebie wsiorbi? (bo zabraknie Ci Punktów Krwi na moce
obronne i regeneracj?).

Ot ca?a prawda.


P.S. Biedny Salutot...
_________________
"Jam cz??ci? tej si?y,
która wiecznie z?a pragn?c,
wiecznie czyni dobro."
Johann Wolfgang von Goethe, Faust
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by Michaczos & UnholyTeam
LARP Poznań fantastyka RPG sesje gry fabularne klub Druga Era Noctem