Noctem Grupa LARPowa z Poznania
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Do wszystkich graj?cych w chaos

Czy changer of ways powinien dzia?a? na kart, które dopiero zostan? zagrane ?
Tak
50%
 50%  [ 7 ]
Nie
50%
 50%  [ 7 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 14

Autor Wiadomość
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2011-01-08, 12:53   

Dareth, czytam wszystkie, do których mam dost?p. Jestem przekonany, ?e w procentowym udziale na forum jest to zdecydowana wi?kszo??. Sam opisa?e? swój powy?szy post jako offtop, czyli nie powinien si? tu znale??, a tego typu argumenty powiniene? wys?a? mnie na pw. Ko?cz? t? polemik?, bo to nie miejsce na to.

Swoj? drog? Bezjimienny zajrza?em do tej erraty i jak dla mnie sprawa jest jasna. Changer of Ways dzia?a tak jak mówi?em. Anuluje dzia?anie wszystkich innych kart w regionie (niezale?nie od tego, kiedy zosta?y zagrane), pod warunkiem, ?e ich efekt nie wszed? jeszcze w ?ycie. Nie ma ona mocy cofni?cia np. umieszczenia ?etonu szlachty z karty Slaanesha, ale anuluje dzia?anie kart, które s? rozpatrywane pó?niej (czyli praktycznie zdecydowanej wi?kszo?ci).
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
bezjimienny 
Cz?onek Noctem
still prince in town


Posty: 558
Skąd: Grunwald
Wysłany: 2011-01-08, 13:04   

Cytat:
Krzysztofie, powiedz mi có? jest w tej erracie ?e wzbudzi?o to Twoje w?tpliwo?ci?

Dawno dawno temu gra?em wedle zasady zwi?zanej z opcj? "tak" w ankiecie. Potem trafi?em do Lathei, która powo?uj?c si? na oficjaln? errat? twierdzi?a, ?e w?a?ciwa jest opcja "nie". Ostatnio do tej erraty zajrza?em i nie znalaz?em wzmianki dotycz?cej tego problemu wi?c kwestia znowu sta?a si? otwarta.
_________________
Wiem ale nie powiem.
 
 
 
Lathea 
Cz?onek Noctem
Admin


Posty: 3971
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2011-01-08, 13:08   

Ale... sama Lathea jest na tak...
_________________
- Masz ochot? na herbat??
- Nie, pragn? pie?ni, muzyki. Pragn? mi?o?ci i piekna.
- Naprawd? nie chcesz herbaty?
Woody Allen
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2011-01-08, 13:10   

Lath, oficjalna errata równie?, pod tym jednym warunkiem, który opisa?em powy?ej. ;-)
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Kane 
Cz?onek Noctem


Posty: 275
Wysłany: 2011-01-08, 14:44   

Kaym napisał/a:


Swoj? drog? Bezjimienny zajrza?em do tej erraty i jak dla mnie sprawa jest jasna. Changer of Ways dzia?a tak jak mówi?em. Anuluje dzia?anie wszystkich innych kart w regionie (niezale?nie od tego, kiedy zosta?y zagrane), pod warunkiem, ?e ich efekt nie wszed? jeszcze w ?ycie. Nie ma ona mocy cofni?cia np. umieszczenia ?etonu szlachty z karty Slaanesha, ale anuluje dzia?anie kart, które s? rozpatrywane pó?niej (czyli praktycznie zdecydowanej wi?kszo?ci).


Czyli zagrany pó?niej, np.teleport Khorna (nie pami?tam nazwy karty) te? nie zadzia?a?

PS. Dopiero teraz si? w??czy?em do dyskusji. Bo w?a?ciwie to co mówili Bagu i Bezjimienny wysz?o na naszej wspólnej grze. I tak, to ja zacz??em si? zastanawia? jak dok?adnie dzia?a ta karta :) Sko?czy?o sie prawie pó?godzinn? przerw? na dyskusj? i szukanie rozwi?zania w internecie :)
PS.2 O.0 W ankiecie jest remis a w?tku przeciw wypowiada si? tylko Dareth. Mo?e pozosta?e osoby te? by poda?y argumentacj??
PS.3 A mo?e kto? napisze list do twórców gry z zapytaniem ? :)
_________________
A odwróciwszy si? nie ujrza?em nic, tylko w?asny cie?, cie? Anio?a ?mierci
Ostatnio zmieniony przez Kane 2011-01-08, 14:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2011-01-08, 15:01   

W erracie jest tylko, ?e Changer of Ways nie mo?e cofn?? efektu. czyli je?li zagrasz kart? Khorne'a i przeniesiesz swoje figurki zanim zostanie ona zagrana, efekt zostaje w grze i Twoje figurki nie wróc? na swoje poprzednie miejsca.

Natomiast nie ma sensu zagrywa? jej w regionie, gdzie jest ju? Changer of Ways, gdy? wtedy karta nie b?dzie mia?a efektu.
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Bagu 


Posty: 274
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-01-08, 16:07   

@Dareth: Mylisz si?, wcze?niej nie by?em przekonany do ?adnej ze stron, co zreszt? le?a?o u genezy stworzenia tego tematu. Rzuci?em Ci argument do obalenia, a Ty nie potrafi?e? tego zrobi? mimo szczerych ch?ci. I dopiero po Twojej 'kontrargumentacji' odda?em g?os w ankiecie;)
Co do tego co si? op?aca rzuci? kiedy i gdzie nie b?d? tu deliberowa?, bo to temat o zasadach chaosu, a nie taktyce.

@Kaym: Je?li mówimy o tej samej oficjalnej erracie, to na jej podstawie co najwy?ej mo?emy si? domy?la? odpowiedzi na nasze pytanie. Mówi ona o kartach o dzia?aniu natychmiastowym rzuconych przed counterspelem, nie mówi o dzia?aniach kart rzuconych pó?niej. My?l?, ?e dla twórców gry odpowied? by?a bardziej oczywista ni? dla nas i nie czuli potrzeby t?umaczenia tego:P
 
 
Kaym 
Cz?onek Noctem


Posty: 3133
Wysłany: 2011-01-08, 16:16   

Bagu napisał/a:
@Kaym: Je?li mówimy o tej samej oficjalnej erracie, to na jej podstawie co najwy?ej mo?emy si? domy?la? odpowiedzi na nasze pytanie. Mówi ona o kartach o dzia?aniu natychmiastowym rzuconych przed counterspelem, nie mówi o dzia?aniach kart rzuconych pó?niej. My?l?, ?e dla twórców gry odpowied? by?a bardziej oczywista ni? dla nas i nie czuli potrzeby t?umaczenia tego:P


Mam na my?li oficjaln? errat? dost?pn? na stronie FFG z dnia 05.05.2010 r.

Rzeczywi?cie nie jest w niej uj?te wprost jak powinno si? rozpatrywa? przedstawiony tu problem, wi?c wed?ug mnie przy przeprowadzaniu wyk?adni powinni?my pos?ugiwa? si? przede wszystkim zdrowym rozs?dkiem, celem jaki dana karta ze sob? niesie, faktem jak funkcjonuje w grze (czy nie narusza równowagi rozgrywki, czy nie stoi w sprzeczno?ci z ogólnymi zasadami) oraz pewnymi klauzulami generalnymi np. w razie w?tpliwo?ci rozstrzygaj na korzy??.

Tym samym uwa?am, ?e przedstawiony przeze mnie sposób interpretacji nie tylko nie stoi w sprzeczno?ci z zaktualizowanymi zasadami, ale tak?e jest najzwyczajniej w ?wiecie poprawny.
_________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est.
 
 
 
Wróbel 


Posty: 345
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2011-01-08, 18:00   

Z tego co zrozumia?em z Erraty CoW nie anuluje tylko efektu kart ju? rozpatrzonych, takich jak Warp Shield, Teleport, czy Sopoforic Musk. Wszystkie inne powinny by? anulowane. Nie wa?ne czy s? zagrane przed czy po rzuceniu CoW.
 
 
 
Naridena 
Cz?onek Noctem


Posty: 768
Wysłany: 2011-01-08, 18:53   

Uff. Przeczyta?am.
O ile Kaym przestanie wreszcie nadu?ywa? s?owa "wyk?adnia", jestem sk?onna przyzna? mu racj? ;p
 
 
 
Kane 
Cz?onek Noctem


Posty: 275
Wysłany: 2011-01-09, 06:51   

Powtórz? si?, ale czy osoby które tak uparcie g?osuj? na "nie" mog?yby ?askawie si? wypowiedzie??
_________________
A odwróciwszy si? nie ujrza?em nic, tylko w?asny cie?, cie? Anio?a ?mierci
 
 
 
Wróbel 


Posty: 345
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2011-01-09, 10:00   

http://boardgamegeek.com/...fficial-answers
 
 
 
Lathea 
Cz?onek Noctem
Admin


Posty: 3971
Skąd: Pozna?
Wysłany: 2011-01-09, 11:23   

Ooo, to wnosi co? nowego. Aczkolwiek nie ma nic o przysz?ych kartach:

Cytat:

Q) Changer of Ways is supposed to cancel any on-going or future Chaos card text. If the text has already resolved, then CoW does not unwind the game. For the most part, that means any card that has the phrase "When this card is played," do X. However, it is unclear if Sopoforic Musk and Warp Shield are "resolved" or ongoing effects. On the one hand, the follower has been selected and that should not be unwound. But on the other, the control/protection is ongoing, so that should be cancelled.
A) Changer of Ways does not undo any card effect that is triggered or resolved before the placement of Changer of Ways. If Warp Shield is placed before Changer of Ways, the figure to protect (and the associated protection) has already been selected; Changer of Ways does not undo or stop that. If Soporific Musk is placed before Changer of Ways, the figure to take control of has already been selected and control taken; Changer of Ways does not undo or stop that.
_________________
- Masz ochot? na herbat??
- Nie, pragn? pie?ni, muzyki. Pragn? mi?o?ci i piekna.
- Naprawd? nie chcesz herbaty?
Woody Allen
 
 
 
Gorbacz 
Cz?onek Noctem
Ten Dobry Doppelganger


Posty: 1442
Skąd: Festung Posen
Wysłany: 2011-01-09, 12:01   

Naridena napisał/a:
Uff. Przeczyta?am.
O ile Kaym przestanie wreszcie nadu?ywa? s?owa "wyk?adnia", jestem sk?onna przyzna? mu racj? ;p


Ciesz si?, ?e jeszcze nie zacz?? rozbija? na wyk?adni? celowo?ciow?, funkcjonaln? i systemow? :)
_________________
"The worthy GM never purposely kills players' PCs. He presents opportunities for the rash and unthinking players to do that all on their own." - E. Gary Gygax (1938-2008)
 
 
 
Bagu 


Posty: 274
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-01-09, 13:27   

Latejo mylisz si?, mówi;)
Cytat:
Changer of Ways is supposed to cancel any on-going or future Chaos card text.

Gdyby by?o to k?amstwo, odpowied? zaczyna?aby si? "pytanie jest ?le sformu?owane poniewa? zawiera nieprawdziw? tez?". I skoro mówi, ?e Musk rzucony wcze?niej nie dzia?a, sugeruje, ?e Musk rzucony pó?niej dzia?a;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by Michaczos & UnholyTeam
LARP Poznań fantastyka RPG sesje gry fabularne klub Druga Era Noctem