Noctem Grupa LARPowa z Poznania
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Zaloguj  Rejestracja

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Olena
2008-12-02, 13:59
Mechanika
Autor Wiadomość
Olena 
Cz?onek Noctem
A little insane?


Posty: 934
Wysłany: 2008-12-02, 13:58   Mechanika

W kwestii przypomnienia i nie tylko (poniewa? doszed? nowy element) . Dla nowych i 'starych' graczy ;)

Zacznijmy od tego, co by?o i b?dzie nadal. Ogólne zasady.

Punkty Snu (Wyobra?ni) vs Punkty Koszmaru.

1. Ludzie posiadaj? kryszta?y (pkt) Snu/Wyobra?ni (jasne znaczniki).
2. Koszmary posiadaj? kryszta?y (pkt) koszmaru (ciemne znaczniki).
3. Koszmary nigdy nie posiadaj? bezpo?rednio pkt Snu poniewa? po zetkni?ciu si? z nim gin? im pkt Koszmaru.
4. Pkt Snu neutralizuj? pkt Koszmaru, ale pkt Koszmaru mog? tylko zamieni? pkt Snu w pkt Koszmaru.
5. Ludzie posiadaj? pewn? ilo?? pkt Snu zale?n? od ich wieku i predyspozycji, jednak?e w sytuacjach stresowych pkt Snu zamieniaj? si? w pkt Koszmaru.

Nowo?ci.

Po drugim LARPie obserwuj?c minusy (których by?o wi?cej) i plusy odrzuci?am testy papier-kamie?-no?yce:

w pewnych przypadkach (walka o pkt koszmaru, walka z drugim graczem, + specjalne zdolno?ci, itd.) gracze si? pl?tali, mimo pozornej ?atwo?ci by?y problemy
estetyka, mimo wszystko ma?o klimatyczne jest machanie ?apkami z Kapelusznikiem

Od tej ods?ony wchodz? KARTY. B?d? one odzwierciedla?y, w czym posta? jest dobra (mo?na tutaj powiedzie? o pewnej karcie postaci, czego brakowa?o za pierwszym razem)
Ka?dy gracz do ?apki dostanie zestaw kart, z którego b?dzie wynika?o w czym jest dobry, a w czym „ssie” ; )

a) Nomina?y kart: od 1 do 10, z czym As to 1
b) Serca ( pik i kier) odpowiedzialne s? za ataki :
pik – psychiczne
kier- fizyczne
c)Karo i Trefl odpowiedzialne s? za obron?:
karo- fizyczna
trefl- psychiczna
d)w skrócie- czerwone karty (fizyczne), czarne karty (psychiczne)

Chcia?am doda?, ?e pojedynki fizyczne w Krainie Snów nie istniej?. Mo?na komu? "wizualnie" zrobi? krzywd?, ale ten kto? nie umiera. Karty rozdzielone s? tylko na zasadzie ataków i obrony w danej sferze: oddzia?ywanie na cia?o (ranienie, odcinanie cz?onków, itd.) jest fizyczne, za to tworzenie iluzji czy granie na czyi? s?abych punktach, jak te? mentalne mia?d?enie jest atakiem psychicznym.


Pojedynki


ZAWSZE WYMAGANE JEST ODEGRANIE SCENKI. BEZ SCENKI NIE MA POJEDYNKÓW I TESTÓW.

a)Koszmar vs. Cz?owiek
Je?li Koszmar chce kogo? wystraszy?:
-zastawia 1pkt koszmaru
-wybiera ofiar?
-odgrywa scenk?
W zale?no?ci od atakowanej sfery, pos?ugujemy si? wy?ej wymienionymi kartami.
Przyk?ad:
Królowa Kier: ?ci?? jej g?ow?!<wskazuj?c na Alicj?><odpada jej g?owa i turla si? w kierunku Królowej, a za ni? biegnie zdezorientowany korpus>
(w tym przypadku jest to atak fizyczny: Królowa pos?uguje si? kartami kier, Alicja broni si? (przed przestraszeniem) kartami karo. Obie panie LOSUJ? OD SIEBIE (na ?lepo) po jednej karcie porównuj?c nomina?y. Ta z wy?szym- wygrywa.
Po co to wszystko ?
Otó?- podczas akcji wygrywanej w "eter" wyparowuje 1pkt Koszmaru wolny.
Jak go zdoby??
?apie si? MG, losuje od niego kart?- je?eli jego nomina? jest mniejszy lub równy nomina?owi karty, jak? Ty wygra?e? pojedynek- punkt Koszmaru jest Twój.
Co je?li przegram pojedynek podczas straszenia?
Je?li przegrasz - ?miertelnik si? cieszy a Ty tracisz na darmo zastawiony pkt Koszmaru.

b)Koszmar vs. Koszmar
Oczywi?cie mo?esz t?pi? rywali. Wydaj?c swoje 2 pkt koszmaru znikasz delikwentowi 1 pkt koszmaru. Bez testu karcianego, ale musi by? scenka.
Np:
G?sienica: Niech Alicja i Caroline zmieni? si? w paskudne staruchy dla oczu Kapelusznika.
Efekt: Kapelusznik, fan m?odych dziewoj b?dzie ucieka? od nich gdzie pieprz ro?nie.

c)Cz?owiek vs. Koszmar
Wydaj?c 1pkt Snu znika 1pkt koszmaru. Test karciany jak w przypadku koszmar vs cz?owiek+ scenka.
Np:
Kapelusznik: o jak s?odki, ma?y ch?opiec. Chcesz si? pobawi? ?
Tommy: <podchodzi od ty?u do Kapelusznika i kopie go w ty?ek, a? temu spada cylinder> Spadaj, stary zbocze?cu <pokazuje j?zyk>

d)Cz?owiek vs. Cz?owiek
Taki typ pojedynku jest tu raczej patologi?, ale...
-zastawiasz swój pkt snu,
-wybierasz ofiar?,
-scenka
Przyk?ad:
(Caroline) jeste? g?upia!
(Alicja) a ty g?upsza!
(Caroline) a ty najg?upsza
(Alicja) a ty jeszcze brzydka!
(Caroline) … ale ciebie nie kocha Kapelusznik! <muahaha>

Pojedynek psychiczny. Karty; atakuj?cy- pik, obrona- trefl. Porównanie nomina?u.
Przegrana atakuj?cego- traci swój pkt snu.
Wygrana atakuj?cego- te? traci punkt snu, ale ofierze jej pkt snu zamienia si? w pkt koszmaru. Zwyci?zca w nagrod? dostaje ciemny punkcik, który mo?e odda? Koszmarowi, jak i zachowa? dla siebie.


Po co te ca?e punkty?

1. W Krainie Snów ludzie oraz Koszmary wydaj?c pkt Wyobra?ni/Koszmaru wykonuj? akcje, mog?:
a)kreowa? przedmioty proste,
b) tworzy? iluzje,
aby:
a) niwelowa? pkt Snu/ Koszmaru

w skrócie mo?na to porówna? do HP/MP


UWAGA!
Karty u?yte do pojedynku odrzucacie. Je?eli sko?czy Wam si? talia z danym kolorem, zg?aszacie si? do MG po now?. Karty wykorzystujecie do ostatniej.
_________________
"O, jakie dziwne formy mo?e przybiera? szale?stwo ludzi zdrowych."
Ostatnio zmieniony przez Olena 2009-02-26, 16:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by Michaczos & UnholyTeam
LARP Poznań fantastyka RPG sesje gry fabularne klub Druga Era Noctem